onsdag 16 mars 2011

Min vän Emma Grüting!

Första gången jag och Emma träffades var under någon slags introduktionsvecka i årskurs 7. Platsen för vårat första möte var nabbaberget. Jag minns faktiskt inte riktigt vad vi gjorde, bara att vi skulle ta oss från ena sidan kyrktjärn till andra, för att sedan ta en kanot tillbaka till första sidan (vilket låter helt korkat, så det måste vara något jag glömt). Jag minns att vi gick genom skogen och att Emma gång på gång svor över att vi blivit tilldelade fel klassföreståndare. Jag tyckte klassförståndaren verkade vettig... då.

Jag tror vi klickade ganska direkt Emma och jag. I början handlade våran relation mest om att spela tv-spel (kula world och tony hawk) och att dricka oboy, men ju mer vi lärde känna varandra ju uppenbarare blev det att vi skulle vara vänner för en lång tid framåt! Vi har gjort mycket dumt ihop, men också mycket bra! Tillräckligt mycket bra!

Emma har funnits med under fina tider och under jobbiga tider. Alltid stöttande och alltid med en inställning att försöka förstå så gott det går (ibland är det ju närpå en omöjlighet att förstå mig). Ibland kan Emma tala om "att nu är det tammefan nog Lisa", det är bra! Ibland behöver jag det för att inte gå över styr. Hon lägger dock inte fram det så, hon är smart nog att uttrycka sig på ett sätt som får mig att tro att det var jag sjäv som kom på att det nog börjar gå över styr.

Världens bästa Emma och jag!

Under fina tider i livet glädjs Emma med en som ingen annan. Hon är bra på det. På att dela andras glädje och på att dela med sig av sin egen!

Om vi inte hade blivit tilldelade samma klassföreståndare i årskurs 7 hade livet säkert sett annorlunda ut, vi hade så olika umgängeskretsar så vi kanske inte hade träffats annars. Att säga att "livet hade sett annorlunda ut" kanske låter drastiskt, men så är det! Emma har varit, och är, en stor del av mitt liv och jag har lärt mig mycket om att leva tack vare henne! Jag hade inte tänkt på samma sätt utan Emma, och därmed hade mitt liv inte varit detsamma utan henne! Det är tur att jag har Emma. Jag är tacksam för det.

Jaja! kärlek! puss o kram! och sånt där som jag inte är så bra på! (det vet du ju redan! att "ömhetsfraser" inte riktigt är min grej, så jag tror de duger så här!)


1 kommentar:

  1. men love <3 vilken fin berättelse om oss! allting stämmer förutom att vi paddlade från badplatsen till q8, sen gick vi tillbaks... har jag för mig iaf :P men det skiter man väl i. vi är ju fortfarande kompisar :D puss

    SvaraRadera