torsdag 17 mars 2011

Lugna mä.

9 kronors kaffe och Tompa är en trevlig kombination
Fina Tompa (En gång i tiden gav jag honom namnet Tomis, jag tyckte att det var fint och på något sätt speglade den känslan jag får av att tänka på honom. Tomas gillade inte att förmedla känslan "Tomis". Han föredrog "Tompa" och jag får fint anpassa mig) spelar teater. Snart har en pjäs han medverkar i premiär! Den borde alla människor se. Amen. 

Tomas ser väldigt glad ut här tycker jag. Egentligen var han trött och nervös. Väldigt nervös. Fast man kanske kan vara glad och nervös på samma gång ioförsig. Jag skulle också vara nervös om jag skulle spela teater för massa människor. Därför gör jag inte det. Smart som jag är. I vilket fall tror jag Tomas kommer lyckas bra med sina föreställningar, han är ju en bra människa liksom. 

Om inte jag skriver klart de skolarbete som jag behöver göra idag kommer jag straffslå mig själv imorn. Hårt. Att bli slagen skulle dessutom kännas extra hårt imorn, då det är spss-övning klockan nio på morgonen. Varken "klockan nio på morgonen" eller "spss" känns lockande... alls. Att överleva spss en tidig morgon och dessutom få stryk känns omöjligt. Så jag skriver klart ikväll. Det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar