lördag 28 maj 2011

Musik...

... är nog det absolut bästa jag vet. Att vara döv skulle vara bland de värsta mardrömmar jag kan komma på!...

Med tanke på hur mycket jag tycker om musik är det inte konstigt att jag lyssnar varje dag och oavsett sinnesstämning. Det finns dock en sinnesstämning som är lite trixig! Om jag har en ledsen dag eller period känns det som en omöjlighet att lyssna på glad musik. Det blir ju så uppenbart att man inte är lika glad som i musiken då. Det känns också som en omöjlighet att lyssna på ledsen musik, blir ju ännu mer ledsen av att tänka "jaa, precis så här känns det".

Men eftersom jag inte klarar mig utan musik har jag funnit en lösning på detta! När jag är ledsen finns det två låtar jag kan lyssna på. Anledningen till att dessa två låtar är ledsen-låtar är att dom är så fruktansvärt dåliga att de inte framkallar en enda känsla! Så det är bara att lyssna och hoppas att ledsen-perioden går över snabbt, så man man slipper dessa skitlåtar så fort som möjligt och kan lyssna på lite bra musik igen!

När dessa två ligger under "mest lyssnade" på min spotify vet ni härmed att jag behöver en kram, en muffin och lite kaffe!...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar