onsdag 30 mars 2011

Onsdag med Emma

Dagen har hitills varit mycket bra. Jag startade genom att ha en grym förmiddag tillsammans med fina Laleh (Laleh – Bostadsansökan <-- det är en länk, men om man ändrar färgen på den för att det ska synas att det är en länk ändras ju färgen på varrenda jäkla inläggsrubrik...!) och en stor hög med disk. Det var mycket trevligt faktiskt. Att diska, lyssna på musik och fundera för sig själv är en underskattad aktivitet!

Efter disk, musik och funderande begav jag mig in till staden för att träffa finaste Emma. Vi promenerade en liten, liten runda på mina favoritgator (det var snällt av henne att gå just de gatorna eftersom hon arbetar precis i närheten och säkert är ganska less på dem) På Emmas mors arbete finns en trevlig liten bakgård där vi tog en kaffe och njöt i solen! Det kändes riktigt vårigt och Emma lyckades dra på sig en liten solbränna!

Resten av dagen har gått åt till mer kaffe och en massa, massa diskussioner. Idag pratade vi mest om brott och straff. Det är fint att prata med Emma om dylika saker, hon förstår vad jag menar! Hon förstår liksom att jag inte vill vara gift med en mördare (eller ens träffa en för den delen) bara för att jag ofta intresserar mig för att försöka förstå deras perspektiv, motiv och psyke.

Men det har nog alltid varit så att Emma förstår vad jag menar, precis som jag förstår vad hon menar. Det är tur, för det verkar inte vara så många andra som gör det. Det yttersta beviset på denna tes finns att hämta från ett seminarie i Satsvetenskap A gällande Dahls demokratiteori där vi båda blev anklagade för att förespråka ett totalitärt styrelseskick. Dessa anklagelser uppstod inte för att någon av oss förespråkar ett sådan styrelseskick utan på grund av att människor är så förbannat slöa i huvudet, det var ju helt enkelt ingen som förstod vad vi menade. Nu menar inte jag att jag är smartast i världen, men det finns bra mycket tappade människor! Jag och Emma tillhör uppenbarligen inte den tappade gruppen skulle jag påstå, vi är smarta ;)

Kaffe på bakgård. Hur det är möjligt att ha så liten mun har jag ingen aning om, men det är uppenbarligen ett återkommande problem då det brukar uppmärksammas av någon gällande i princip varje foto jag medverkar på.
Nu ska jag dricka kaffe och äta avocado, mycket fint!

EDIT: Jag har SLUT PÅ SNABBKÖFFE! Panik. Påtaglig panik.

1 kommentar:

  1. Jag började as garva och det sprutade tårar när jag kom till " det yttersta beviset för detta finns från ett seminarie i statsvetenskap A." Tror att det var under det seminariet vi insåg att vi verkligen FÖRSTÅR varandra, trots att vi inte alltid tycker likadant! ;) (fast ganska ofta gör vi ju det) Shit det där gjorde min kväll finaste Lisa! Älskar dig så mycket!

    SvaraRadera